سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشمها، پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :22
کل بازدید :61911
تعداد کل یاداشته ها : 55
103/2/7
4:45 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
shahbazi[311]
عضو انجمن جامعه شناسی ایران

خبر مایه
پیوند دوستان
 
alone upturn یعنی تغییر مطلوب دلبری مــــبــــلـــــــغ اسـلـــام گل باغ آشنایی بلوچستان رود تنها نیست عاشقانه دلدارا عاطفانه تنهایی......!!!!!! ashegh پیامنمای جامع حامیان دکتر محمد باقر قالیباف پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی دلـتنگــ همیـشـگـــــــــی دلتنگ احساس تو محمدمبین احسانی نیا *bad boy* مرام و معرفت The best of the best هدهد دل شکســــته har an che az del barayad منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش روی بال فرشته ها ترخون کرمان ✿✘ یـہ دُنیــآ دِلَـم گـِرفـتـِہ ✘✿ عمارمیاندواب نت سرای الماس تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم سیرت پیشگان دختر و پسرای ایرونی وبلاگ رسمی محسن نصیری(هامون)(شاعر و نویسنده) من ودنیا عشق پاک mordan شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عاشقانه ها پایــــــگاه اطــــــلاع رســــــــانی قـتــــلیــــش آشنایی قلبی خسته ازتپیدن بهار عشق دانلد اهنگ های جدید ღღشاید حال دلم خوب شودღღ ♥ღردپای عشق♥ღ EshGhrOyaIimAn ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ پاتوق سرا مقاله های تربیتی آموزش تست زدن کنکور vagte raftan کمپین حمایت از باقری لنکرانی صداقت متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. ☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫ دقایق قصه های شب برای کوچولوها روزهای شیرین صدای نی ریز تک صلیب عشق ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ بسوی ظهور تنهـــــایــــے ____نازیانه_____ ترانه عشق کور آنجا که عقاب پر بریزد عکس ، مدل لباس جدید جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی معماری عاشقانه

عماد افروغ:اصولگرایی شکست نخورد، اصولگرانماها شکست خوردند

به هیچ‌وجه صلاح نمی‌دانم که از کلمه شکست برای اصولگرایی و اصولگرایان واقعی استفاده شود. اصولگرایی نباید صرفا به مثابه یک جریان سیاسی دیده شود که با نتیجه انتخابات سرنوشت آن بالا و پایین شود، ضمن اینکه هنوز هم برای من معلوم نشده که جناج مخالف اصولگرایی پیروز انتخابات شده باشد. گفتمان اصولگرایی نه تنها شکست نخورده بلکه به خاطر پیشینه‌ای که دارد می‌تواند یک بازسازی در خود ایجاد کرده و دوباره با پشتوانه قدرت مدنی و با فراگیری بیشتر به عرصه قدرت رسمی بازگردد.

 
گفتمان اصولگرایی گفتمان جامعی است که در پیوند با منظومه تمام عیار انقلاب اسلامی می‌تواند عطش جامعه را سیراب کند. اما اگر منظور ما از شکست،کلیت این گفتمان نباشد و افراد و شاخه‌ها و شعبات عینی و انضمامی منتسب به این گفتمان مد نظر باشد، آنگاه صورت مسئله فرق خواهد کرد و در واقع موضوع ما ظهور و افول جریانات منتسب به اصولگرایی و مسئله ما آسیب‌شناسی این جریانات خواهد بود. در این انتخابات،با کنار رفتن آقای عارف، فضای انتخابات قطبی شد. عقل سیاسی حکم می‌کرد که اصولگرایان نیز فضا را قطبی کنند، اما چنین کاری انجام نشد. کسانی که در 8 سال گذشته موید سیاست‌های دولت بودند، از عوامل اصلی عدم ائتلاف هستند. افرادی که به نام اصولگرا آمده بودند و به نفع دیگری کنار نرفتند، همان کسانی بودند که در طول 8 سال گذشته، سیاست‌های دولت را تایید می‌کردند. این افراد همان کسانی بودند که در ابتدا مخالف منتقدان دولت بودند و این اواخر خودشان نیز به جمع منتقدان پیوستند و موافقت خودشان با دولت را به مخالفت و مخالفت با منتقدان را به همنوایی تبدیل کردند. به عبارت دیگر جریان اصولگرایی دو بار و از سوی جریاناتی واحد ضربه خورد، یکبار با سکوت و تطهیر سیاست‌های ناموجه دولت مستقر و یکبار هم با عدم ائتلاف و و ایجاد انشقاق در جبهه اصولگرایی. در این ماجرا دو گروه سهیم بودند. به نظر من علت اصلی ناکامی جریان به‌اصطلاح اصولگرایی، عدم ائتلاف و پایبندی به عهد افراد بود. موضع‌گیری افرادی که در آستانه انتخابات به نقد عملکردهای دولت پرداختند، در طول 8 سال گذشته موجود است و به‌راحتی می‌توان دید برخی را که در آن زمان نان به نرخ روز خوردند. یک طرف دیگر این ماجرا هم کسانی بودند که حامیان اصلی ایدئولوژیک دولت به حساب می‌آمدند. درک‌های غلط از انقلاب اسلامی، درک‌های غلط از امام زمان(عج) و بی‌توجه به حقوق مردم از جمله رفتارهای این طیف در حمایت از دولت بود. این طایفه هم نهایتا ائتلاف نکرد و با اختلاف افکنی سبب بروز این اتفاقات شد. من حرفم این است که چرا این افراد به نام اصولگرایی به این جریان آسیب وارد کرده و می‌کنند که امروز همه جا بحث شکست اصولگرایان مطرح شود. سره از ناسره باید می‌شد، که شد. مردم آنهایی که پایبند به ارزش‌های امام و انقلاب بودند را شناختند، متوهمان و تفرقه‌افکنان را شناختند و کسانی هم که نان به نرخ روز خوران حرفه‌ای‌اند را بیشتر خواهند شناخت. این نان به نرخ روزخوران در دولت آینده نیز حضور خواهند داشت. حتی افرادی از دولت دهم را نیز به‌گونه‌ای در دولت یازدهم خواهیم دید.


  
پیامهای عمومی ارسال شده