سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى با دمى که برآرد گامى به سوى مرگ بردارد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :8
کل بازدید :61715
تعداد کل یاداشته ها : 55
103/1/10
9:29 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
shahbazi[311]
عضو انجمن جامعه شناسی ایران

خبر مایه
پیوند دوستان
 
alone upturn یعنی تغییر مطلوب دلبری مــــبــــلـــــــغ اسـلـــام گل باغ آشنایی بلوچستان رود تنها نیست عاشقانه دلدارا عاطفانه تنهایی......!!!!!! ashegh پیامنمای جامع حامیان دکتر محمد باقر قالیباف پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی دلـتنگــ همیـشـگـــــــــی دلتنگ احساس تو محمدمبین احسانی نیا *bad boy* مرام و معرفت The best of the best هدهد دل شکســــته har an che az del barayad منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش روی بال فرشته ها ترخون کرمان ✿✘ یـہ دُنیــآ دِلَـم گـِرفـتـِہ ✘✿ عمارمیاندواب نت سرای الماس تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم سیرت پیشگان دختر و پسرای ایرونی وبلاگ رسمی محسن نصیری(هامون)(شاعر و نویسنده) من ودنیا عشق پاک mordan شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عاشقانه ها پایــــــگاه اطــــــلاع رســــــــانی قـتــــلیــــش آشنایی قلبی خسته ازتپیدن بهار عشق دانلد اهنگ های جدید ღღشاید حال دلم خوب شودღღ ♥ღردپای عشق♥ღ EshGhrOyaIimAn ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ پاتوق سرا مقاله های تربیتی آموزش تست زدن کنکور vagte raftan کمپین حمایت از باقری لنکرانی صداقت متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. ☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫ دقایق قصه های شب برای کوچولوها روزهای شیرین صدای نی ریز تک صلیب عشق ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ بسوی ظهور تنهـــــایــــے ____نازیانه_____ ترانه عشق کور آنجا که عقاب پر بریزد عکس ، مدل لباس جدید جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی معماری عاشقانه
دیپلماسی هسته‌ای در مونیخ با حاشیه‌سازی برخی رسانه‌های غربی
ظریف: درباره مباحث داخلی با کری گفت‌وگو نکرده‌ام
ظریف: درباره مباحث داخلی با کری گفت‌وگو نکرده‌ام
 

پنجاه‌ و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی از دو روز پیش با تمرکز بر گسترش خشونت‌ها در خاورمیانه و اوکراین کار خود را آغاز کرده و تا فردا نیز ادامه دارد که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در حاشیه این نشست،این کنفرانس را بیشتر کانون توجه همه رسانه‌ها قرار داده است.
400 سیاستمدار و کارشناس از سراسر جهان در این کنفرانس سه روزه تلاش می‌‌کنند تا راهی برای برون‌‌رفت از بحران‌های کنونی بیابد. از سویی دیگر این کنفرانس میزبان میهمانان مهمتری نیز است. مذاکره‌کنندگان تیم هسته‌ای ایران و برخی اعضای 1+ 5 که به عقیده برخی ناظران سیاسی حل موضوع هسته‌ای ایران و رسیدن به نتیجه‌ای قابل قبول برای طرفین تاثیری مهم در مناسبات منطقه و بین‌الملل خواهد گذاشت.
رایزنی‌های دوجانبه ظریف به عنوان رئیس تیم مذاکره‌کننده کشورمان همچون گفت‌وگوهای گذشته در ژنو و مذاکرات وین دیروز نیز پرترافیک بود.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش با مقامات شرکت‌کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه روسیه، انگلیس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نخست‌وزیران لبنان و عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در ملاقات ظریف با لاوروف دو طرف با اشاره به مناسبات خوب میان دو کشور و تبادل هیئت‌های عالیرتبه اخیر بر ضرورت یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو تاکید کردند.
همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار وزیر خارجه ایران بر اراده قوی سیاسی 1+5 برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران تأکید و آثار مثبت آن را برای تحولات منطقه مهم توصیف کرد. در این ملاقات دو طرف تحولات مهم منطقه به ویژه سوریه، یمن و چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم را مورد گفت‌وگو قرار دادند.
در ادامه دیدارها با مقامات شرکت‌کننده در این نشست صبح دیروز، نیز با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و در‌خصوص مذاکرات هسته‌ای و همکاری‌های ایران و آژانس گفت‌وگو کرد.
البته آقای آمانو پیش از دیدار با وزیر خارجه کشورمان بار دیگر در رفتاری قابل تامل در گفت‌وگو با رادیو رژیم ‌صهیونیستی مواضع ضدایرانی خود را تکرار کرده و مدعی شد که تهران هنوز به سوالات آژانس در مورد ابعاد نظامی احتمالی، پاسخ نداده است.
و این در حالی است که چند روز پیش و در گزارش فصلی آژانس بین‌المللی بر صداقت ایران در چارچوب توافقات ژنو صحه گذاشت و این تغییر موضع و دو‌گانگی رفتار این آقای مدیر‌کل آن هم همزمان با دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای بسی جای تامل و ابهام و تردید نسبت به رفتار وی را دو چندان کرده است!
از آمانو و دوگانگی رفتارهای وی در قبال پرونده هسته‌ای بگذریم جدا از دیدارهای دیروز، ظریف عصر روز جمعه در بدو ورود به مونیخ با جان کری همتای آمریکایی خود به مدت 2 ساعت دیدار و پس از آن با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به گفت‌وگو پرداخت.
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارهای روز جمعه‌اش در مونیخ طی اظهاراتی با تاکید بر اینکه به نظر من نه فقط یک راه‌حل بلکه چندین راه‌حل برای حل موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد، تصریح کرد: فقط به یک اراده سیاسی قوی برای حصول نتیجه نیاز است. ظریف همچنین با کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل و ریش سفیدان این سازمان دیدار و پس از آن هم با یوسف بن‌علوی همتای عمانی در‌خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرد.
ترافیک رایزنی‌های دیروز یک حاشیه نخ‌نما شده و البته قابل تامل داشت دیروز خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که «محمد‌جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به آمریکا هشدار داده است که عدم موفقیت در رسیدن به توافق جامع هسته‌ای احتمالاً حکایت از مرگ سیاسی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران خواهد داشت و این خطر را به همراه دارد که بن‌بست یک دهه‌ای برنامه هسته‌ای ایران به پایان راه خود برسد.
طبق این گزارش، سه نفر از مقامات ارشد ایرانی اعلام کردند که ظریف در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در چندین نشستی که در هفته‌های اخیر داشته‌اند، نگرانی خود را در میان گذاشته است و این مقامات همچنین اعلام کردند که ایران این مسئله را با قدرت‌های گروه 1+5 نیز در میان گذاشته است.
رویترز ادامه داد، که قدرت‌های غربی تصریح کرده‌اند که این اقدام ایران احتمالاً یک تاکتیک مذاکره‌ای است تا آنها را ترغیب کند که امتیازات بیشتری ارائه دهند اما با این حال موافق این ایده هستند که شکست مذاکرات می‌تواند به نفوذ سیاسی روحانی به شدت خدشه وارد آورد.
با این حال یکی از مقامات ارشد آمریکا این گزارشات مبنی بر آنکه مقامات ایرانی چنین هشدارهایی را به آمریکا داده‌اند را رد کرد و در حالی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: «ما ارزیابی سیاست ایران را به خود ایرانی‌ها واگذار می‌کنیم، اما این شایعه نادرست است».

واکنش ظریف به ادعای رویترز
بلافاصله پس از انتشار این خبر وزیر خارجه کشورمان گزارش رسانه‌های غربی در‌خصوص محتوای مذاکرات با همتای آمریکایی را دروغ‌پراکنی توصیف کرد و گفت: در هیچ‌یک از ملاقات‌های انجام شده به هیچ وجه مباحث داخلی مطرح نشده و مطلب منتشره در این زمینه کذب محض است.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گزارش رسانه‌های غربی در‌خصوص محتوای مذاکرات با همتای امریکایی را دروغ‌پراکنی توصیف کرد و اظهار داشت: در هیچیک از ملاقات‌های انجام شده به هیچ‌وجه مباحث داخلی مطرح نشده و مطلب منتشره در این زمینه کذب محض است.
با اینکه وزیر خارجه کشورمان ادعای رویترز را رد کرده است اما جای این نکته‌ای که فارس نیز به آن اشاره کرد خالی از لطف نیست که خبر رویترز می‌تواند صحیح نبوده و تکذیب شود.
رویترز و رسانه‌های جریان غالب به‌طور عام، اخبار مربوط به ایران را به ‌صورت جهت‌دار و مغرضانه منتشر می‌کنند و باور بسیاری از اطلاعاتی که در‌خصوص ایران در این رسانه‌ها ارائه می‌شود، می‌تواند با تردید و بدبینی همراه باشد. بر این اساس، اگر رویترز مطلبی را به ظریف نسبت داده، معنای آن صحت قطعی آن مطلب و مدعا نیست؛ خبر رویترز صحت داشته باشد یا نه، بیانگر وجود رویکردی در نزد رسانه‌های غربی است که براساس آن، گویا دولت جناب آقای روحانی - که برآمده از رای مردم و تنفیذ رهبری است - منبع قدرت را جایی دور از مرزهای جغرافیایی ایران می‌جوید. بدیهی است که دولت محترم خود باید در این خصوص چاره‌جویی کرده و با موضع‌گیری‌های صریح فرصت این شبهه‌افکنی را از رسانه‌ها و تحلیل‌گران غربی بگیرد. اگر چنین نشود، هزینه‌های این امر بیش از هر شخص یا نهادی، متوجه دولت محترم است؛
متاسفانه برخی سابقه‌های نسبت داده شده به وزیر محترم امور خارجه، از برخی گفته‌ها تا برخی رفتارها، باعث شده تا این‌گونه خبرها یا شاید خبرسازی‌ها جدی تلقی گردند. برای رفع شبهات، نیاز به تغییر رویکرد از جانب ایشان وجود دارد، از کنترل پیاده‌روی‌ها گرفته تا کنترل کلمات؛
همچنین بد نیست به این نکته مهم اشاره شود که در صورت صحت ادعای مشکوک رویترز، متاسفانه باید گفت که تیم هسته‌ای ایران دست خود را به‌ طور کامل برای طرف مقابل رو کرده و در نتیجه راه را برای حداکثر امتیازگیری توسط طرف مقابل باز کرده است. با چنین ابراز ضعفی، که براساس آن بقا یا عدم بقای یک دولت به نتیجه مذاکرات گره زده شده است، طرف مقابل چرا نباید امتیاز بیشتری طلب کند. هزاران سال قبل، «توسیدید» گفته بود که اقویا آنچه را بخواهند انجام می‌دهند و ضعفا آنچه را باید تحمل می‌کنند. این قانون آهنین رئالیسم فقط در جنگ‌های پلوپونزی حاکم نبوده و اکنون هم اگر چشم بچرخانیم، نمونه‌هایی از آن را می‌بینیم. در جهانی که قدرت محور اصلی نظم بین‌المللی است، «اشک کباب موجب طغیان آتش است».
خوب است هم رویترز و هم برخی افراد و جناح‌های سیاسی در داخل ایران بدانند که سرنوشت هیچ دولتی در ایران به مذاکرات هسته‌ای گره نخورده است، نه دولت‌های قبلی و نه دولت جناب آقای روحانی. به نتیجه رسیدن مذاکرات با توافقی ضامن حقوق هسته‌ای ملت و از میان برنده تحریم‌های ضدایرانی، خواست همه نیروهای سیاسی وفادار به انقلاب است، اعم از نیروهای حاضر در دولت و نیروهای منتقد دولت. اگر هم مذاکرات به نتیجه نرسد و توافقی حاصل نشود، باز هم ایستادگی تیم هسته‌ای، پیروزی بزرگی برای تمام نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی است، اعم از نیروهای درون دولت و خارج از آن. با این اوصاف، سرنوشت دولت فعلی نیز به این مذاکرات گره نخورده و ایستادگی این دولت در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل، نه‌تنها به «مرگ سیاسی» منجر نمی‌شود، بلکه عزت سیاسی آن را درپی دارد؛ و در پایان نظام اسلامی حتما بر ایستادگی بر حقوق هسته‌ای ملت ایران ادامه خواهد داد و حتما هرچه در توان داشته باشد را برای درهم شکستن تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن و اروپا علیه ایران به‌ کار خواهد بست. این نکته‌ای است که طرف مقابل ایران در مذاکرات و همچنین برخی افراد در داخل کشور نباید از یاد ببرند.


ظریف نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب را برای‌ بان‌کی‌مون فرستاد
ابراز نگرانی از معیارهای دوگانه در قبال آزادی‌بیان
محمد‌جواد ظریف با کمی تاخیر چند روزه ضمن ارسال نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب در نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد، توجه دبیر کل سازمان ملل متحد را به نمادهای فراگیر و بسیار آزاردهنده اسلام‌هراسی که پس از اقدامات تروریستی اخیر تشدید شده‌اند جلب کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این نامه اعلام نموده نگرانی ما، در جمهوری اسلامی و در دنیای اسلام، شیوع دوگانگی معیار در قبال دفاع از اصل "آزادی بیان" است که از احترام جهانشمول برخوردار است.
وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح هدف خود از نگارش این نامه خطاب به دبیر‌کل سازمان ملل متحد افزود: هدف من از نگاشتن این نامه صرفا اعتراض به تجلیات آشکار دوگانگی معیارها و یا ایراد‌گیری به سیاست‌های عمیقا مورد حمایت این یا آن دولت و جامعه نیست، بلکه طرح این نگرانی‌ها با جنابعالی هدف جدّی‌تری را تعقیب می‌کند.
ظریف در ادامه این نامه افزوده است: با عنایت به توانایی‌های نهاد سازمان ملل متحد و نیز این واقعیت که بعنوان دیپلمات چند‌جانبه‌ای که هنوز به ظرفیت‌های قابل توجه این سازمان باور دارد، همچنان امیدوارم که ملل متحد و ظرفیت‌ها و سازو کار‌های آن را بتوان برای تاثیرگذاردن بر موضوعی با اهمیت و آثار و عواقب بین‌المللی بکار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان در غرب اضافه کرد: اخیرا در پیامی که افتخار دارم متن آن را ضمیمه این نامه کنم، آیت‌اللّه خامنه‌ای در شروع گفت‌وگو با جوانان در غرب پیرامون این موضوع بسیار مهم پیشگام شدند.
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان ضمن اظهار علاقه برای اطلاع یافتن از ابتکار قاطعانه‌ای که دبیر‌کل سازمان ملل متحد در این زمینه مبذول خواهد داشت آمادگی خود برای تبادل نظر بیشتر در مورد این موضوع خطیر را اعلام کرده است.

اسکندر شهبازی گهروئی


  
پیامهای عمومی ارسال شده